2013. márc. 3.

Gyöngyvirág-álmom


http://forum.sanomabp.hu/forumkep/3/20763/429/12841162/1.jpg

virágcsokor
májusi nap
tejeskávé
kifli illat

anyám-mosoly
hajnali csend
napébresztő
nevetés leng

virágfejek
gyöngyös fürtök
szemed fénye
voltam tükröd

könnycseppekbe
rejtve nincset
e csokorban
élsz még Kincsem



2013.03.03.
ZsefyZs.

Fotó helye: http://forum.sanomabp.hu/forumkep/3/20763/429/12841162/1.jpg
*

Köszönöm Mester Marinak, hogy képre álmodta.
*
Gyermekkoromban - már kis iskolásként - az Anyák-napját a virágpiacon kezdtem. Nagyon szerettem megcsodálni a májusi virágok színes garmadáját. De ezeken a napokon vásároltam is. Mindig vettem gyöngyvirágot, nefelejcset, orgonát és tulipánt. Otthon titokban két csokrot készítettem belőlük. Az egyikbe fogtam csokorba az orgonákat, és a tulipánokat a szeretetem jeléül, a másik csokorba a gyöngyvirágot a nefelejccsel, hogy soha nem felejtem el az Édesanyámat. Valami apróságot is beszereztem ilyenkor a szerény zsebpénzemből megspórolt forintokból. Kis vázát, porcelán mackót, őzikét vagy más hasonló nippet, és boldog-büszke voltam, ahogy láttam az örömöt Édesanyám arcán, szemében. A legjobban a gondban-bajban sem hiányzó mosolyát imádtam-csodáltam.
Szerettem volna olyan anya lenni, mint Ő..



Ez az örökölt szekrény rejti azokat a kis apróságokat, amikkel annak idején, még gyerekként Anyák-napjára Édesanyámat megleptem.

Nincsenek megjegyzések: