2014. nov. 22.

már soha másképp

...versciklus...



ÁLMODOZÓ














ezerszer is elátkoztalak 
és ezerszer öntöttem szoborba   
arcodat 

körbecipeltem akár egy trófeát 
a tökéletest 
a bronzból elevent 

csak lélegzetvételkor éreztem 
néha hogy gipszporral lett tele 
a tüdőm s szemem előtt táncol 
felkavarva 
pedig vihart sem keltettem 

*
azt hittem tökéletest alkottam 
elfelejtettem hogy én is csupán 
újraélesztett szikra vagyok 
szunnyadó tűzből mentettek 
ördögökkel szövetkezett angyalok 

*** 
ÖNÁMÍTÓ 










elhittem 
hogy a rossz 
behunyt szemem káprázata 
eltűnik ha nézlek 
akár a háztetőkre vackolódott köd 
ha rátelepszik a nap 
és én semmit sem ronthattam meg benned 
amit magamban nem akartam 

hogy örökre befoghattam 
és szétszórva 
osztogathatom a napot 
szívből tenyérből 
akár félszavakon át 

hogy az árnyék 
csak más dimenzióban követhet 
és itt mindig úgy ragyog 
hogy nem is ismerik az éjszakát 

illúzió 

csak a halál biztos és végleges 
addig hullámfodrokként 
egymáshoz simulva 
vagy viharban törve 
ha partot érünk 
marad a képzelet 

de abban is megtartalak 

hisz úgy illeszkedünk mi az időben 
mint puzzle darabkák 
mint a keresések 
s találkozások pillanatait 
agyunkban visszajátszó 
filmrészletek 

külön-külön és együtt is
értékesek

*** 
MÁR SOHA MÁSKÉPP



már nem hagyhatlak el 
mert itt élsz 
minden csendben 
és bennem visszhangzol 
szóban 
kulcszörgésben 
távozásban 
közeledésben 
tüzeket szítva is szelíden 

bár ezerszer elátkoztalak 
és ezerszer is áldlak 
nem szabadulhatok 

érzem tovább hordozlak 
hajnaltól hajnalig 
sötétből cipellek sötétedésig 
amíg csak ébredsz 
amíg csak élek maradsz 


és én maradok 


2014.11.22.
Zsefy Zsanett

Domján Edit: Fátyolos a szemed


Nincsenek megjegyzések: